تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۶ نظر

واکنش‌ها به یک انتصاب عجیب| وزیر رئیسی دقیقا چرا معاون بنیاد مستضعفان شد؟

انتصاب صحرایی، وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم به عنوان معاون بنیاد مستضعفان با واکنش‌ها و انتقادات بسیاری همراه شده که وجه اشتراک همه آن‌ها این سوال است؛ چرا؟

واکنش‌ها به یک انتصاب عجیب| وزیر رئیسی دقیقا چرا معاون بنیاد مستضعفان شد؟

رویداد ۲۴| حسین دهقان طی حکمی معاونت توسعه مدیریت و منابع بنیاد مستضعفان را به رضامراد صحرایی، وزیر سابق آموزش و پرورش دولت رئیسی داد! احتمالا می‌پرسید چرا؟ این سوالی است که تقریبا کسی پاسخ آن را نمی‌داند!
علم و تخصص ویژه‌ای در اقتصاد دارد یا همان مدرک مترجمی زبان انگلیسی وی برای این جایگاه کافی است؟! می‌تواند خدمت خاصی به مستضعفان ارائه دهد و سابقه قابل اشاره‌ای در این زمینه دارد؟ به کدامین صفت در این جایگاه قرار گرفته است؟!
از خیر تخصص و علم هم که بگذریم، باید از آقای دهقان پرسید که عملکرد جناب صحرایی در وزارت آموزش و پرورش و حجم قابل توجهی از انتقاد که به او وارد است را دیده و این حکم را دادید؟!
این انتصاب ربطی به آن شایعاتی که درباره قرار گرفتن صحرایی در لیست گزینه‌های وزارت آموزش و پرورش و سپس حذف او به خاطر اعتراضات بسیار در شورای راهبری، مطرح شده بود؛ دارد؟ یعنی، چون وزارت نشد، معاونت را دادید؟!

پاسخ این سوالات را کسی نمی‌داند و شاهدش هم موجی از انتقادات و اکنش‌ها است که انتصاب صحرایی در فضای مجازی به راه انداخته است.

منتقدان ضمن اشاره به کارنامه خالی از موفقیت صحرایی نگران وضعیت شایسته‌سالاری در کشور هستند. دیگر نکته مورد اشاره آن‌ها نفوذ نیرو‌های نزدیک به جلیلی و دولت در سایه در سازمان‌ها و مناصب مهم است که نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند.

در ادامه به برخی از این واکنش‌ها اشاره می‌کنیم:


سیدمحمد صحفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: «باید رکعت سنج دست گرفت جلوی بنیاد و ستاد و سازمان و شرکت‌های «خالص سازی» و «مخلص پروری» و شمارش کرد اخراجی‌های از دولت پزشکیان و ورودی‌های به حیاط خلوت‌ها و دولت سایه. علی برکت‌الله.»
او در توییت دیگری هم نوشته بود: «صحرایی آموزش و پرورش را که «بیابان» کرد، مراقب باشید «بنیاد» را «صحرا» نکند!»

حسین طاهری فرد، فعال رسانه‌ای نوشت: «آخه چرا؟
با چه رزومه و تجربه‌ای؟
فقط اون دره مونده بود که باید آباد میشد؟
چرا اگه یکی با رانت و بدون شایستگی به پست و مقامی رسید باید تا آخر عمر سر این سفره بشینه؟»

امیر تنها فعال رسانه‌ای نوشت: «مراد صحرایی چطوری با مدرک مترجمی میشه معاون منابع انسانی بنیاد؟!
بنیاد شده محل دپوی مدیران دولت سیزدهم؟!»

آزاده مختاری، خبرنگار نوشت: «ایشان به جز اینکه به ادعای بزرگ خودش در بیش از ۲۰ کشور دنیا تدریس کردند! چه علمی از اقتصاد دارند که چنین سمتی دریافت کردند؟»

هادی کسایی‌زاده روزنامه‌نگار نوشت: «رضامراد صحرایی وزیر شکست خورده آموزش و پرورش دولت سیزدهم که مدرک تحصیلی زبان انگلیسی دارد معاون توسعه مدیریت بنیاد مستضعفان شد. آقای دهقانآنجا ملک و ارث پدرتان است؟ آرادکوه سیاسی شده است؟ طرف هیچ رزومه و کارنامه‌ای در زندگی اش ندارد.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
0
3
سرداردهقان در دولت روحانروحانی وزیربود ظاهرا چطور شده ان مقدار است شود دوم ظاهراازبالا دستوردادن اهالی دولت ریسی درستادامام بنیادها همه زیرنظر بیت پست و مقام داده شود بابت ناکارآمدی هایشان در دولت بی عرضه ریسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
0
3
ایشان در حد یک مدیر حراست یا انتظامات است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
0
8
در حق آقای مراد صحرایی جفا شده .با توجه به مدرک تحصیلی ایشان در زبان شناسی بهترین فرد برای کار در مکانهای گردشگری برای راهنمایی گردشگران است .
یعقوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
1
10
بالا بری،پائین بیای در این مملکت در همچنان بر همان پاشنه می چرخد و این رضامرادها هستند که پست می گیرند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
1
7
هر روز از این کشور ما امیدتر میشم ایکاش یکی صدای مارو می‌شنید ایکاااااااش
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
0
1
درودبرشما. اون کسانی که درهرم قدرت قرار گرفته اند، چینش نیروهای وفادار را مدنظر دارند. از واژه خالص سازی برداشتهای زیادی میشود، شایستگی وبهره مندی از نیروهائی که باامکانات دولتی وبیت المال به مدارک وتخصص رسیده انددراین کشور بامعیار سیاسی سنجیده شده ودرتعریف عامیانه (ریش وپارتی)نامگذاری میشود. دردولت سیزدهم واحمدی نژاد این خالص سازی به اوج رسیدو کارنامه هردو نشاندهنده خسارات جبران ناپذیر بوده. این گماردن ها درمناصب باقالب انقلابی وجهادی ولایت پذیر توجیح شده تاصدای انتقاد واعتراض راخفه کنند. تا اصلاحات عمیقی درنظام وحاکمیت صورت نگیرد ، روال قوم گرائی وخالص سازی ادامه خواهد داشت.
نظرات شما
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان